Mutumutu slaví první narozeniny a úspěch na trhu životního pojištění
Online životní pojištění Mutumutu vzniklo, aby změnilo trh s pojistkami. Životko má být srozumitelné, a hlavně pro lidi. „Jsme tu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Nemusíte nikam chodit, naše smlouva nemá desítky stránek,“ shrnuje filozofii firmy zakladatel a CEO Mutumutu Jindra Lenz.
Změna myšlení je důležitější než profit
„Jediná věc, která vás připraví na vedení společnosti, je vedení společnosti,“ přiznává s úsměvem Jindra, který v pojišťovnictví působí přes 10 let. Řešil škody, mluvil s lidmi, snažil se jim reálně pomoci. „Jako insurtechový startup ale nemůžete dělat jenom to, co je v danou chvíli potřeba. Musíte myslet i na to, že máte za cíl bořit zavedené pořádky a všechny vaše kroky budou chtít zavedení hráči kritizovat. Hned, za týden, za rok,“ vysvětluje. A dodává, že za poslední rok se trh pojišťovnictví skutečně výrazně změnil. K lepšímu.
Nedávno například na trh vstoupila další pojišťovna s podobným konceptem. „Čím dál víc společností se snaží zvýšit kvalitu pojištění. Po Mutumutu už to jinak nejde. Vzniká něco jako iniciativa za srozumitelnější pojištění. To je skvělé. To jsme chtěli, takhle to má být. Trh člověk nemůže změnit sám. Musí na to být víc lidí a ideálně nějaký pojišťovací subjekt. Jsem hrdý, že trh začalo měnit právě Mutumutu jako první,“ říká Lenz.
Evropské ambice
„Asi nic bychom nedělali jinak. Bez chyb bychom nenašli správnou cestu. Primární je splnit, co jsme klientovi slíbili. Nastavit jasná pravidla s minimem výjimek a pak je dodržovat. Vyplatili jsme například klienta, který byl po dobu pěti měsíců v pracovní neschopnosti, dostal od nás celkem 158 tisíc Kč. Finančně byl tedy zajištěný a mohl se soustředit na uzdravení a návrat do práce,“ říká Jindra. V aktuálním kontextu ČR podle něj stačí plnit, co pojišťovna slibuje. A mluvit srozumitelně a bez vytáček.
„Navíc jsme zjistili, že když klienty odměníte, skutečně začnou žít zdravěji, sportují, změní životní styl. To je asi největší odměna za naši snahu,“ dodává Jindra. Už po roce je z prvních analýz patrné, že klienti Mutumutu více sportují a nejspíš budou i zdravější. „Náš koncept pojištění zaměřený na prevenci proto chceme rozšířit na evropský trh. Po zkušenostech z Česka jsem přesvědčený, že za rok se můžeme bavit o evropské expanzi.“
A naši zákazníci?
Nejmladšímu je 21 let, nejstaršímu 55.
Za rok, co jsou s námi, osmkrát obešli Zemi po rovníku, běželi 180 dní v kuse a najezdili 210 dní čistého času na kole.
Každý klient od Mutumutu dostal každý čtvrtrok v průměru 500 Kč zpátky.
Vyplatili jsme klienta, který byl po dobu pěti měsíců v pracovní neschopnosti a dostal od nás celkem 158 tisíc Kč.
Díky podnětu nastávající maminky jsme navrhli změnu počítání bodů v aplikaci těhotným. Limity jim můžeme snížit na půlku (když už chodí za dva), aby dosáhly na slevu i tehdy, když nemohou naplno sportovat.