Prohlášení o přístupnosti

Tato stránka obsahuje prohlášení o přístupnosti našich digitálních služeb. Zavazujeme se k zajištění přístupnosti webových stránek a aplikací v souladu s platnými právními předpisy a pravidly pro přístupnost, aby byly dostupné všem uživatelům bez ohledu na jejich schopnosti.

Michal Teubner ilustrace

My, jako Komerční pojišťovna, a.s., popisujeme v souvislosti se zákonem č. 424/2023 Sb., o požadavcích na přístupnost některých výrobků a služeb, informace, jak naše služby elektrického obchodovaní splňují požadavky na přístupnost. 

Toto prohlášení o přístupnosti se vztahuje na:

  • internetové stránky kbpojistovna.cz a mutumutu.cz
  • služby poskytované na dálku pro naše produkty:
    • cestovní pojištění MojeCestování,
    • majetkové pojištění MojePojištění majetku a Majetek,
    • rizikové životní pojištění Elán,
    • rizikové životní pojištění Mutumutu.

Rádi bychom Vás upozornili, že některé naše produkty jsou na dálku zprostředkované výhradně samostatnými subjekty. Pokud jste sjednali naše produkty u zprostředkovatelů, kteří provozují on-line platformy nebo jiné formy obchodu na dálku, pro zjištění přístupnosti služeb jejich prostřednictvím se obraťte přímo na ně (v části sjednání a změn pojištění).

STAV SOULADU

Toto prohlášení jsme vypracovali dne 23. 06. 2025, a to na základě vlastního posouzení a heuristického a uživatelského testování provedeného ve spolupráci s digitální agenturou BiQ pux a.s.

 Pro Vaše pohodlí jsme nově například:

  • na internetových stránkách nasadili nástroj UserWay, který Vám pomůže se zvětšením textu, zvýšením kontrastu apod.,
  • upravili texty na internetových stránkách, aby byly srozumitelnější,
  • doplnili popisky k videím,
  • zajistili, abyste mohli využít služby podpory (kontaktní centrum), jak prostřednictvím telefonu, tak po e-mailu.

A nadále poskytujeme a zpřístupňujeme smluvní dokumentaci k pojištění ve formátu pdf. Dokumentace je k dispozici u konkrétních produktů a na stránce kbpojistovna.cz/cs/dokumenty.

V případě potřeby Vám také pomůžeme, abyste se mohli osobně setkat s jedním z našich spolupracujících zprostředkovatelů ohledně poskytovaných služeb.

JAK FUNGUJE POJIŠTĚNÍ

Pojištění je služba, kterou vám pojišťovna (pojistitel) poskytuje na základě uzavřené pojistné smlouvy. Pojistník neboli osoba, která s pojišťovnou uzavřela pojistnou smlouvu, platí pojistné. Pojišťovna na oplátku přebírá riziko a zavazuje se uhradit škody nebo náklady, pokud dojde k pojistné události.

Pojistná smlouva a pojistné podmínky stanovují, v jakých nahodilých situacích se jedná o pojistnou událost (např. požár bytu, zlomená noha na dovolené), za kterou má pojištěný nárok na pojistné plnění.

Pojištěný je tou osobu, na jejíž život, zdraví, majetek nebo odpovědnost nebo jinou hodnotu pojistného zájmu se pojištění vztahuje. Pojistník může být jiná osoba než pojištěný, např. rodič je pojistník a dítě je pojištěná osoba.

Například v případě pojištění domácnosti:

  • pojistník a současně pojištěný platí roční pojistné ve výši 3 000 Kč,
  • dojde k vytopení bytu sousedem a vznikne škoda za 100 000 Kč,
  • pojišťovna po posouzení události (tzv. likvidace) uhradí náklady na opravu po havárii (např. 95 000 Kč po odečtení sjednané spoluúčasti).

Hlavním účelem pojištění je tak zajištění finanční stability v nejistých budoucích situacích pojištěného a jeho nejbližšího okolí.

Vysvětlení jednotlivých pojistných nebezpečí (možná příčina vzniku pojistné události, např. požár, smrt úrazem) a dalších pojmů jsme rozepsali do procesu sjednání pojistné smlouvy (např. MojeCestování), na našich internetových stránkách u konkrétních produktů, v dokumentaci k pojištění nebo vám je vysvětlí náš pracovník nebo samostatný zprostředkovatel.

PŘÍSTUPNOST SLUŽEB

Přístupnost služeb se týká hlavně:

  • sjednání pojistné smlouvy formou obchodu na dálku,
  • hlášení pojistných událostí z těchto smluv a
  • správy takových pojistných smluv.

Sjednání pojistné smlouvy formou obchodu na dálku

Na internetových stránkách kbpojistovna.cz je možné si on-line sjednat krátkodobé cestovní pojištění MojeCestování. Pojištění je možné sjednat také na jakékoli pobočce Komerční banky, a.s.

Více informací o produktu naleznete na internetové stránce kbpojistovna.cz/cs/cestovni-pojisteni-online.

Na internetových stránkách mutumutu.cz je možné si on-line sjednat rizikové životní pojištění Mutumutu. Pojištění je možné sjednat pouze na dálku, v případě dotazů Vám rádi poradíme. Obrátit se můžete na telefonní kontakt 800 810 210 nebo e-mail info@mutumutu.cz.

Více informací o produktu naleznete na internetové stránce mutumutu.cz.

Hlášení pojistných událostí

Hlášení pojistných událostí ke všem produktům (cestovní pojištění, majetkové pojištění, životní pojištění a další) umožňujeme prostřednictvím formuláře na internetových stránkách (zpřístupněno). Pokud byste si přesto nevěděli rady, využijte telefonní kontakt 800 10 66 10 nebo e-mail servis@komercpoj.cz.

Cestovní pojištění MojeCestování

Pro využití asistenčních služeb z cestovního pojištění volejte nonstop linku +420 272 10 10 11, nebo využijte e-mail kptravel@axa-assistance.cz.

Majetkové pojištění MojePojištění majetku a Majetek

Pro využití asistenčních služeb zmajetkového pojištění volejte nonstop linku +420 292 29 22 60, nebo využijte e-mail claims.tech@axa-assistance.cz.

Správa pojistných smluv

Správu pojistné smlouvy můžete provádět prostřednictvím samostatného zprostředkovatele, u kterého jste pojistnou smlouvu sjednali.

Pokud jste pojistnou smlouvu sjednali bez zprostředkovatele, využijte telefonní kontakt 800 10 66 10 nebo e-mail servis@komercpoj.cz.

ZPĚTNÁ VAZBA A KONTAKTNÍ ÚDAJE

My, jako Komerční pojišťovna, a.s., máme za cíl spravovat naše internetové stránky tak, aby byly přístupné všem jejím uživatelům, a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita).

Vaše podněty na zlepšení uvítáme na těchto kontaktech:

Poštovní adresa na Kontaktní centrum

Komerční pojišťovna, a.s.

KONTAKTNÍ CENTRUM

nám. Junkových 2772/1

155 00 Praha 5

email:servis@komercpoj.cz

telefon: 800 10 66 10

NESOULAD S PROHLÁŠENÍM

V případě, že jste narazili na nesoulad ohledně plnění přístupnosti k našim službám, prosíme, dejte nám vědět.