Pečují o vás na telefonu. A některé vztahy jsou prý dost intenzivní
Ať už se rozhodnete sjednat si online pojištění, nebo si děláte předběžný průzkum, první s kým v Mutumutu přijdete do kontaktu, jsou Michala Timová nebo Lukáš Vyhnanovský – naši specialisti na komunikaci se zákazníky. Z webu je můžete znát jako Míšu a Lukáše. A protože i my na blogu teď máme kapku letní okurku a oni byli po ruce, rozhodli jsme se vám dokázat, že opravdu existují. Ostatně už se na to pár lidí ptalo…
Jste živí lidi a ne chatboti, jak to všude slibujeme?
M: Já byla o víkendu na kole, takže jsem popravdě dneska malinko mrtvá. Ale chatbot asi nebudu, to by mě tak nebolel zadek.
L: Já si občas malinko jako chatbot připadám. Když si chce někdo povídat hodinu. ☺
S kolika lidmi už jste díky Mutumutu mluvili?
Přesnou statistiku si nevedeme, někdo zavolá jenom jednou, s někým máme intenzivní vztah
po telefonu. ☺ Ale od začátku roku jsme vyřídili kolem tisícovky hovorů.
Jaká je nejčastější otázka?
M: Volající se většinou ptají na základní věci – na co všechno je Mutumutu kryje nebo jak si pojištění sjednat. Ale taky je zajímá, co by se stalo, kdybychom tu jednou jako Mutumutu nebyli. S takovou otázkou se velké zavedené pojišťovny určitě nesetkávají.
A jak na ni odpovídáte?
M: Samozřejmě tak, že všichni v Mutumutu věříme, že tu budeme ještě hodně dlouho. Otázku ale chápeme, přece jenom jsme na trhu oproti zavedeným pojišťovnám krátce. Proto všechny ujišťujeme, že by v takovém případě veškeré naše závazky převzal náš partner Komerční pojišťovna. O své pojištění se tak nikdo bát nemusí.
Daří se vám po telefonu všechno vyřešit?
M: Většinou ano, i když s nastavením aplikace je to občas trochu obtížnější. Pro tyhle případy
ale máme připravenou pozvánku na kávu k nám do kanceláře. Pár lidí už si k nám takhle popovídat přišlo.
Myslíte, že je pro péči o zákazníky člověk lepší než hlasový automat?
M: Každá varianta má své pro a proti. Spousta klientů dává přednost hovoru s živým člověkem, který empaticky reaguje a řeší daný problém. Na tuto stranu se přikláníme i my v Mutu.
S hlasovým automatem proberete jen omezený počet přednastavených odpovědí a nebude reagovat na otázky mimo scénář. Zároveň ale bude stejně „chladný“ ke všem volajícím klientům. Hlavní výhodou automatu je, že může pracovat 24 hodin denně. Zatímco my spát, jíst a jezdit na dovolenou prostě jednou za čas potřebujeme.
L: Míša to hezky shrnula. Ale za sebe musím říct, že já určitě hlasuju pro člověka.
Kdybyste měli takový hlasový automat navrhnout, třeba když jedete na tu dovolenou,
na co by se při programování nesmělo zapomenout?
M: Jednoznačně na humor. Nic totiž nenaladí člověka hůř, než když se ozve monotónní automat, u kterého máte v první vteřině pocit, že vám stejně nepomůže, a navíc to bude trvat hodinu.
L: Ideálně, kdyby šla naprogramovat ta empatie. Proto si myslím, že automat člověka nahradit nemůže.
Sportujete? A měli jste to tak odjakživa, nebo vás ke sportu přitáhlo až Mutu?
M: Nooo, pro radost jasně, ale tempo to není nikterak závratné. Spíš se hýbu, než sportuju.
L: Já sportuju odjakživa. Vzal jsem to přes tenis, florbal, běhání a nakonec jsem skončil
u kalisteniky.
Už jste k Mutu někoho přivedli? Čím lidi případně přesvědčujete?
M: Kamarádi samozřejmě vědí, kde pracuji, ale nikoho nepřesvědčuju. Sama jsem typ, který
si před každým rozhodnutím provádí rozsáhlý průzkum. Kdyby ale někdo chtěl radu nebo doporučení, tak samozřejmě ráda poradím.
L: Ano přivedl. Nemusím je přesvědčovat. Ukážu jim fakta.
Odkud jste do Mutu přišli? A proč?
M: Já překvapivě z úplně jiného oboru a prostředí. Po škole jsem zakotvila ve státní správě a radila jsem zahraničním investorům ohledně finanční podpory. Prostředí startupu je samozřejmě úplné jiné, ale poradenství se vlastně věnuju dál, jen jiné skupině a s jinými věcmi. A proč? Protože jsem chtěla změnu, a to se mi se startupovým prostředím bezesporu splnilo. Těžko se to popisuje, Mutumutu totiž není klasická pojišťovna, fungováním máme blíž ke startupu. A protože jsem
s Mutu od úplného začátku, za ty dva roky jsme si prošli tolika věcmi, jaké v „klasickém“ korporátu nestihnete ani za deset let. Klienti jsou proto často překvapení, jak rychle u nás všechno funguje, i stylem, jakým s nimi komunikujeme.
L: Před Mutu jsem pracoval na projektu ActivePass, což je dnes už vlastně jedna z nejpoužívanějších benefitních kartiček k aktivnímu trávení volného času. Vždycky jsem prostě tíhl ke sportu a myšlenka odměňování klientů za to, že se o sebe starají a sportují, mi přijde správná.
Je s vámi doma řeč? Nebo se v práci vymluvíte a doma už jen mlčíte?
M: Většina interakcí s klienty probíhá písemnou formou. Vedle zmíněných 900 hovorů jsme letos vyřizovali zatím přesně 4 064 mailů, takže se určitě v práci vymluvit nestačíme. Ale ani jeden z nás vám nevymluví díru do hlavy.
L: Jsem chlap, takže doma po práci funguju na autopilota. ☺ Určitě to znáte.
Může takovou práci dělat introvert?
M: Určitě, já jsem taky introvert. Jen se nesmíte bát mluvit s lidmi. Za mě je asi nejpodstatnější empatie a schopnost adekvátně reagovat v různých situacích.
L: Souhlas!
Zakázali byste adrenalinové sporty, protože jsou zbytečně riskantní?
M: Jasně že ne, ať si každý dělá, co ho naplňuje. Ideální je podle mě taková kombinace toho, že kdy si ke klasickému pojištění připlatíš za rizikové sporty, pokud je děláš. Takovou Tuto variantu ale zatím nenabízíme.
L: Taky. Určitě bych to nezakazoval. Občasná dávka adrenalinu neuškodí.
Už se vám nebo někomu ve vašem okolí někdy vyplatila preventivní péče? Pravidelné návštěvy u doktora a podobně? Je to vážně tak potřebná věc?
M: Preventivní návštěvy u lékaře jsou určitě základ. Jako mladému člověku ti často přijde, že ti mu nic není, ani nemůže být. Plno nemocí se ale navenek nijak neprojevuje a leccos tě může potkat i v relativně nízkém věku. A upřímně, návštěva u praktika jednou za dva roky není taková časová zátěž, aby by si na to člověk hodinku dvě nenašel.
L: Já osobně jsem zdravý jako rybička a nikdy mi na nic nepřišli. Znám ale případy, kdy se díky preventivní péči přišlo na nádorové onemocnění včas, když se s tím ještě dalo něco dělat. A bohužel znám i opačný případ, kdy se na něj bez preventivní péče přišlo pozdě a nedalo se dělat už nic.
Kouříte? Jak se stravujete? Když se sami nad sebou zamyslíte, žijete vlastně zdravě?
M: V dnešní době už je jen velmi malá skupina lidí, kteří se vůbec nezamýšlí nad způsobem svého života a stravování. Je to trend a s přibývajícím věkem také nezbytnost. Samozřejmě by snahy o zdravý životní styl neměly jít za hranice zdravého rozumu, každý občas zhřeší něčím dobrým nebo naopak lenošením. Základem je nepřehánět to (a to s ničím).
Máte zkušenost s nějakým těžkým onemocněním nebo úrazem, kde pojistka pomohla zachovat životní standard?
M: V Mutu se nám bohužel objevil už i případ přiznané invalidity III. stupně, a to u mladé maminky dvou dětí. To vás vždycky zasáhne, s klienty to dost prožíváme. Nedalo nám to a uspořádali jsme pro ně dobrovolnou sbírku, kam spolu s dalšími klienty přispíváme. Pojištění je tady totiž od toho, aby vám pomáhalo. Snažíme se myšlenku vzájemné pomoci šířit dál.
Když se zeptám, kdy je nejlepší čas se pojistit, co mi poradíte?
M: Určitě co nejdřív. Čím je člověk mladší, tím je zdravější – s přibývajícím věkem roste pravděpodobnost různých nemocí, které když už se objeví, je člověk rizikovější, pojištění má dražší a ty nejzávažnější nemoci případně ani nepojistíme.
L: Nejlepší čas se pojistit je právě teď. Nikdy nevíte, co se vám kdy stane, a nezáleží na tom, jestli je člověku dvacet nebo padesát let. Častěji se pojišťují rodiče malých dětí, jelikož je na nich někdo závislý.
A proč zrovna Mutu? Co se třeba porozhlídnout i jinde?
M: Každému doporučujeme udělat si srovnání. To ostatně i všem nabízíme, s porovnáním vybraných pojištění rádi pomůžeme. My jsme online pojištění a zaměřujeme se na dlouhodobé výpadky příjmu, jsme proto ideální volbou třeba pro freelancery, živnostníky, klienty, co si rádi řeší všechno sami a ideálně online, mladé páry, které potřebují pojištění kvůli hypotéce nebo zajištění rodiny.
Jste v práci rivalové, kolegové nebo kamarádi? Jdou si lidi v Mutu po krku, aby měli lepší pozici, aby šéfovali a tak?
M: Pojištění Mutumutu jsme vymysleli podle toho, co nám na jiných pojištěních vadilo, a jak bychom si ho sami nejlépe představovali. A podobně to máme se vztahy mezi sebou – vytvořili jsme si takový přátelský kolektiv, který si ideálně představujeme, že by měl v práci fungovat. Člověk totiž v práci tráví osm a více hodin denně, pět dní v týdnu, a nikdo by si asi dobrovolně nevybral trávit takovou dobu s rivaly nebo nepřáteli.
L: Jsme kolegové a kamarádi. I s lidmi, kteří v Mutu už nejsou, chodíme stále na pivo.
Už vás někdo z klientů pozval na rande?
M: Ne.
A šla bys? 🙂
M: Ne, ale máme v Mutu i pár svobodných kolegyň, tak bych si asi zahrála na dohazovačku. Musím přiznat, že spousta našich klientů jsou totiž sympaťáci.
My v Mutumutu umíme ocenit, když se naši zákazníci starají o své zdraví. Když pravidelně sportují, chodí na preventivní prohlídky a nekouří, vracíme jim až 30 % z pojištění zpátky. Mrkněte na naše výzvy! Třeba zjistíte, že byste si už teď hravě vysportovali část pojistného zpátky a chybí vám jenom uzavřít si u nás životko. 🙂
Jdete do toho s námi?